Feltehetően politikai nyomásra szűnt meg Magyarország legnagyobb napilapja

Minden előzetes bejelentés nélkül szüntették meg a Népszabadság című 60 éves baloldali napilapot, a kevés megmaradt ellenzéki kiadvány egyikét. Az újságírókat meglepetésszerűen érte szombat reggel, hogy nem léphetnek be a munkahelyükre.
Az újságírók szerint "puccsot" hajtottak végre ellenük, a tulajdonos viszont régóta halogatott üzleti döntést emleget a rosszul teljesítő lappal szembeni.

A Mediaworks 2014-ben vásárolta meg a Népszabadságot. A lépésben sokan a lap politikai átvételének előszelét, a magyar médiapiac izgága kormánypárti befektetőjének akcióját látják.

A bírálók szerint az osztrák befektető politikai nyomásra cselekedett, a lap megszüntetésére vonatkozó döntést pedig akkor hozták meg, amikor egymás után több sztorit is lehozott a kormány korrupciós ügyeiről, és élesen bírálta a migránsokra vonatkozó népszavazást.

Magyarországi ellenzéki pártok és szervezetek szerint a történtek ékesen bizonyítják, hogy az Orbán-kormány sorozatosan kísérleteket tesz a média szabadságának elnyomására és teljesen a hatalmába akarja keríteni a sajtót. A kormánynak már sikerült a saját egyoldalú szócsövévé tenni az MTVA-t.

Civil szervezetek és a média szabadságával foglalkozó aktivisták egyetértenek abban, hogy a Népszabadság politikai manipuláció áldozata lett.

Simon Éva, a Társaság a Szabadságjogokért és a Liberties.eu szólásszabadság szakértője vállalja, hogy jogi segítséget nyújt a szerkesztőség munkatársainak.