Tech & Rights

Comitetul Anti-Tortură a criticat Bulgaria pentru supraaglomerarea și abuzurile din închisori

Comitetul pentru Prevenirea Torturii al Consiliului Europei a publicat, după cea de-a noua vizită a sa în Bulgaria, un raport în care acordă o atenție deosebită modului în care sunt tratați în penitenciare deținuții și minorii.

by Bulgarian Helsinki Committee

Comitetul European pentru Prevenirea Torturii (CPT) a publicat un raport în care descrie pe scurt observațiile făcute în cadrul celei de-a noua vizite ale sale din Bulgaria. Raportul acordă o atenție deosebită modului în care sunt tratate persoanele aflate în custodia poliției și minorii din penitenciare, precum și condițiilor de detenție și serviciilor medicale din închisori.

Marea majoritate a recomandărilor pe termen lung ale Comitetului, unele dintre ele datând încă de la prima vizită făcută în Bulgaria de către acesta în 1995, rămân neimplementate. Recomandările se referă la aspecte care includ relele tratamente (atât în cadrul secțiilor de poliție cât și în penitenciare), violența dintre deținuți, supraaglomerarea din închisori, condițiile materiale de detenție din cadrul secțiilor unde se fac anchete și din închisori, serviciile medicale din închisori și numărul de membrii ai personalului, precum și măsurile disciplinare, segregarea și lipsa contactului cu lumea exterioară. În unele cazuri situația este mai rea decât era în vizitele din 2010 și 2012 ale Comitetului.

Raportul poate fi găsit aici.

Comitetul Helsinki din Bulgaria (CHB) atrage atenția asupra hotărârii pilot pronunțate de către Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) cu doar câteva zile înainte de publicarea acestui raport. Hotărârea se referă la cazul Neshkov și alții c. Bulgariei și la condițiile inumane din închisorile din Bulgaria.

CHB a publicat recent, în raportul „Copii privați de libertate în Europa Centrală și de Est: între legalitate și reformă”, un sumar al practicilor de detenție din instituțiile corecționale pentru minori din Bulgaria.